مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح هماي رحمت در یزد آغاز شده و ادامه دارد.

اعظم السادات میرجلیلی_ خبرنگار یزدفردا، کاظم مشرف، مديرعامل جمعيت هلال احمر استان يزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد، گفت: اجراي طرح هماي رحمت در راستای مساعدت افراد نیازمند، اهداي خون سالم به بیماران نيازمند توسط اعضا و خيران، عيادت از بيماران وسالمندان نيازمند توسط اعضا و داوطلبان شاخص و علاقه مند از مهمترين برنامه هاي جمعيت هلال حمر استان يزد در ماه رمضان است.

وی ادامه داد: هماهنگي جهت ويزيت رايگان بيماران نيازمند، برگزاري ضيافت افطاري توسط داوطلبان و خيرين به خانواده هاي بي سرپرست، ايتام و نيازمندان ازدیگر برنامه هاي جمعيت هلال احمردر ماه رمضان است.

مشرف با اشاره به اینکه طرح همای رحمت همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده و ادامه دارد، اظهار کرد: در راستاي اجراي این طرح، سال گذشته با همكاري 378 خير، 258 سفره افطاري در ماه رمضان پهن شد که  47 هزار و 480 نفر از آن بهره مند شدند و ارزش اين سفره ها، يك ميليارد و 61 ميليون و 750 هزار ريال بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت:  تعداد 5 هزار و 140 سبد غذايي به ارزش يك ميليارد و 593 ميليون و 845 هزار ريال ماه رمضان سال گذشته بين نيازمندان توزيع شد.

وی گفت: برای امسال 4 هزار سبد غذايي به ارزش دو ميليارد ريال برای افراد نيازمند پیش بینی شده است.

مشرف اظهار کرد: در ماه مبارك رمضان امسال تعداد سفره هاي افطاري به 260 سفره افزايش يافت که  400 خير در برپايي اين سفره ها همكاري دارند و پیش بینی ما بر این هست که امسال 50 هزار نفر از افراد نيازمند از سفره هاي افطار بهره مند شوند که ارزش ریالی این سفره ها  دو ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در اجرای طرح همای سلامت که از سال گذشته شروع شده، تاکنون 42 میلیون تومان کمک هزینه دارویی به نیازمندان پرداخت شده است که در راستای اجرای این طرح بیش از 250 بیمار سرطانی به صورت رایگان ویزیت شده اند و در سه ماهه اول سال جاری به 95 بیمار به ارزش 153 میلیارد و 387 میلیون و 750 هزار ریال کمک شده است.

گفتني است در اين نشست حجت الاسلام عباس اخوان سیگاری،  مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد نیز بر اجرای هرچه بهتر طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و مواردی را بیان نمود.

لازم بذکر است خانم محقق و آقاي قدميه دو نفر از خيرين يزدي طرح هماي رحمت نیز در این جلسه حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا